11 sposobów na zwiększenie pobieralności Twoich darmowych ebooków

Ebooki
  1. Przewiduj, jakie ebooki interesują Twoich klientów. Pytaj ich o zdanie. Twórz ebooki, które zainteresują potencjalnych odbiorców
  2. Spraw, aby Twoi goście czuli się na stronie dobrze. Niech wiedzą że są tam mile widziani. Sprawiaj im więcej komplementów. Jeśli będą się dobrze czuli na Twojej witrynie będą bardziej skłonni pobierać ebooki.
  3. Wyraźnie podawaj logiczne i zajmujące przyczyny, dla których internauci mieliby pobierać darmowe ebooki. Mogą to być np, korzyści wynikające z nabywania nowych umiejętności, zdobycie pozytywnych uczuć, itd.
  4. Zrób listę ważnych osób, które nabyły Twój ebook, zabiegaj też o dobre opinie nt. Swoich publikacji.
  5. Mów ludziom, jak inni skorzystali na przeczytaniu tych ebooków. Zamieszczaj na stronie ich opinie. Wtedy więcej osób skusi się na pobranie ebooka.
  6. Proponuj darmowe ebooki rzadko. Ludzie uznają, że rzeczy rzadkie są bardziej wartościowe. Stwórz fikcyjną promocję, np. o czasowym ograniczeniu oferty, albo dodaj ebook do jakichś bonusów, np za zakup, lub zapisanie się na listę mailową.
  7. Staraj się o pozytywne opinie gości, którzy przeczytali i zastosowali wiedzę z ebooków. Zamieszczaj na stronie dowody, że wiedza zawarta w ebookach jest wartościowa. Gdy ludzie będą wiedzieć, że nie kłamiesz chętniej pobiorą Twoje ebooki
  8. Pokazuj internautom swój entuzjazm do ebooków. Ludzie mogą również poczuć do nich to samo i pobierać więcej eksiążek.
  9. Możesz udostępniać ebooki na hasło, które otrzymają np. po skontaktowaniu się z Tobą, albo zapisaniu na listę e-mailową. Sprawia to wrażenie większej wartości materiałów.
  10. Zachęcaj do pobierania ebooków, wskazując na dobre korzyści z tego wynikające, np. możesz powiedzieć tak: „Ebook pozwoli Ci osiągnąć swoje cele i zmienić życie w sposób, który to Tobie będzie odpowiadał”.
  11. Stwórz dział o nazwie „darmowe”, który wyróżnij jeszcze dodatkowo. Dzięki temu internauta najprawdopodobniej zainteresuje się jego zawartością. Słowo darmowe, działa bardzo impulsowo na odwiedzającego.