Co to jest newsletter?

newsletter

Mailing to jedna z popularnych technik marketingowych – warto z niej korzystać, jeśli masz firmę. Newsletter to niepozorne, ale ważne narzędzie, które można sprytnie wykorzystać. Pomoże zbudować trwałe relacje z klientami, zaprezentować ofertę i promocje, a to zysk na kilku płaszczyznach.

Co to jest newsletter i jakie ma plusy?

Newsletter to przede wszystkim aktualne wiadomości wysyłane regularnie drogą mailową do konkretnej grupy odbiorców. Można wysłać klientom informację o nowościach, promocjach, porady, indywidualne oferty, poinformować o zmianach, rozwoju czy nagrodach – o wszystkim, co uznasz za ciekawe i wartościowe.

Jest to zatem najprostszy sposób, by przypomnieć o sobie klientowi, opowiedzieć o ofercie i cały czas być z nim w stałym kontakcie. To ważny element nowoczesnego podejścia do marketingu, bo budowanie relacji pełni kluczową rolę. Poprzez newsletter możesz też poinformować klientów o nowym wpisie na swoim blogu.

Newsletter ma za zadanie utrzymać konsumentów, ale też służy do zdobywania nowych klientów. Zyskujesz w ten sposób proste narzędzie do informowania o nowościach, promocjach, wyprzedażach, darmowej wysyłce, konkursie czy innych atrakcyjnych ofertach. Nie powinno się go jednak wysyłać zbyt często, by nie zirytować użytkownika. Rozsądnie wykorzystywane jest jednak dobrym narzędziem do budowania świadomości marki i utrzymywania relacji z odbiorcami.

Jaki powinien być newsletter?

Newsletter powinien być atrakcyjny wizualnie, ważne, by łączył treści tekstowe z graficznymi. Taka korespondencja zwykle jest regularna i ma krótką formę. Treści należy dopasować do swojej działalności i potrzeb, by osiągnąć konkretne cele. Najczęściej newsletter obejmuje treści i obrazki – tytuł, lead, przyciski prowadzące do treści i style, które sprawiają, że jest ciekawy wizualnie.

Newsletter powinien zawierać następujące elementy:

  • chwytliwy, atrakcyjny tytuł maila, który zachęci do przeczytania wiadomości i kliknięcia w odnośnik;
  • prosty lead zawierający najważniejsze informacje – np. o nowościach czy akcji promocyjnej;
  • komunikat typu „Hej, Karolino!” – zwrot personalny pomaga zbudować i utrzymać więź z klientem;
  • atrakcyjna i czytelna szata graficzna;
  • CTA lub link w dobrze widocznym miejscu.

Jak otrzymywać newsletter i jak z niego zrezygnować?

Aby otrzymywać newsletter, wcześniej trzeba wyrazić na to zgodę – często firma oferuje za to jakąś zniżkę lub darmową dostawę. By z niego zrezygnować, trzeba zaznaczyć odpowiednie pole w wiadomości lub ew. poinformować o tym firmę.

KwK, f: Tumisu / pixabay