Czy warto kupować mailing?

Mailing

Dlaczego warto samemu budować bazę adresów e-mail?

Dzisiaj, miałem szczęśliwą okazję uczestniczyć w kolejnym ciekawym warsztacie dotyczącym e-biznesu. Tym razem tematem, były programy partnerskie. Patrząc z grubsza, to praktycznie nie było nic nowego. Ale zauważyłem jeden ciekawy szczegół, na który wcześniej nie zwracałem uwagi.

Temat ogólnie rzecz biorąc obracał się wokół listy mailingowej. Wanda Łoskot, przypomniała o podstawie e-biznesu: baza adresów e-mail. Jak ją gromadzić, do kogo kierować, itd. Czyli to co każdy partner wiedzieć powinien.

Pani Wanda zwróciła jednak też uwagę, na coś szczególnego. A mianowicie, na zaufanie. Każdy zna ten temat i wie, że zaufanie jest ważne. W każdym biznesie bez zaufania, nic nie zbudujemy.

Ale czy wiesz dlaczego trzeba się bardzo mocno zastanowić, nad kupnem bazy adresów? Albo choćby jednego mailingu do nawet setek tysięcy odbiorców?

Odpowiedź może Cię zaskoczyć.

Oczywiście, trzeba wziąć pod uwagę, kto jest właścicielem listy adresów, skąd pochodzą adresy, czy rzeczywiście odbiorcy wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości, itd.

Jest jednak coś jeszcze. Zadaniem mailingu jest stały kontakt z potencjalnym klientem – zapewne o tym wiesz. Dzięki regularnym przesyłkom, budujesz zaufanie. Pomiędzy Tobą, a czytelnikami tworzy się specyficzna więź. Zaczynacie się niejako poznawać. Jak z dobrym znajomym. Ale więzi takiej, zaufania, nie zdobędziesz po jednym czy dwóch emaliach. A właśnie takiego typu przesyłkami będą zakupione przesyłki.

Z tego wynika, że albo: musisz kupić kilka, albo kilkanaście maili, albo reklamować się z rekomendacji autora listy. Czyli Ty piszesz artykuł do e-zinu, pod którym podpisuje się właściciel.

Jeszcze inna sprawa to fakt, że wysyłanie e-maili powinieneś ograniczyć do odpowiedniej grupy docelowej. Musisz pokazać swoim czytelnikom, że zależy Ci na ich dobru. Dlatego nie będziesz proponował drogich warsztatów osobom szukającym pracy. Po pierwsze takie działania nie dadzą, żadnych skutków, a po drugie mogą nadwyrężyć zaufanie do Ciebie.