Formy promocji w Internecie

Promocja strony

Internet od wielu lat wiedzie prym jako podstawowy nośnik informacji, promocji i reklamyE-marketing stał się najważniejszym elementem strategii zarówno sklepów internetowych, portali i serwisów, jak również działalności pozainternetowych, firm oraz sklepów stacjonarnych.

Promocja w Internecie to zatem nic innego jak zwiększenie naszej obecności oraz popularności w sieci.

W niniejszym artykule przedstawiam absolutne minimum, jakie należy wziąć pod uwagę w trakcie przygotowywania strategii promocyjnej wśród użytkowników Internetu.

Strona internetowa

To oczywiście podstawa każdej promocji w sieci. Prawidłowo zaprojektowana strona firmowa, strona-wizytówka lub serwis czy sklep internetowy ma na celu zwiększenie zainteresowania potencjalnych użytkowników oraz klientów naszą działalnością. Powinna zatem być przejrzysta, prosta i w jak największym stopniu intuicyjna. Przygotowując projekt strony WWW należy wczuć się w użytkownika, przewidzieć, jakich informacji będzie na stronie szukał i jakie trudności może napotkać.

Blog

Od kilku lat popularną formą promocji w Internecie jest prowadzenie bloga tematycznego. Element ten może być  zarówno alternatywą dla strony WWW, jak również narzędziem pomocniczym.

Podstawową cechą bloga jest jego użyteczność. Ma on zatem stanowić wartościowe źródło wiedzy, nowości związanych  naszą działalnością, jak również poruszać zagadnienia istotne z punktu widzenia użytkowników, do których chcemy trafić, jak np. informacje o promocjach, rabatach na towary lub usługi, najświeższe informacje branżowe oraz wiele innych, cennych dla naszej grupy docelowej treści. Unikajmy jednak umieszczania w postach reklam, gdyż internauci szybko mogą zniechęcić się do tego typu wpisów, a co za tym idzie, nigdy więcej nie powrócić na nasz blog.

Fora internetowe

Kolejną formą e-promocji  jest uczestnictwo w dyskusjach i forach internetowych blisko związanych tematycznie z naszą działalnością. Dzięki temu możemy zaistnieć w sieci jako ekspert w danej dziedzinie, a  także zachęcić nowych użytkowników do odwiedzenia naszej strony bądź zapoznania się z ofertą. Podstawową zasadą skutecznej promocji za pomocą forów internetowych jest nienachalność. Osoby korzystające z forów szukają na nich konkretnych odpowiedzi na swoje pytania i problemy, toteż naszym zadaniem jest częste udzielanie fachowych porad oraz dzielenie się pomysłami z zainteresowaną grupą odbiorców. Poskutkuje to zwiększeniem zaufania do naszej działalności  oraz zyskanie miana autorytetu w danym temacie.

Katalogi stron

Aby zwiększyć widoczność naszej strony lub firmy w Internecie warto skorzystać z katalogów stron WWW, w których bezpłatnie lub za niewielką opłatą możemy umieścić krótki opis naszej działalności wraz z linkiem do strony WWW.

Płatne kampanie reklamowe

Ta forma promocji w Internecie daje najszybsze efekty. Najczęściej stosowaną reklamą płatną jest kampania Adwords, dostępna w wyszukiwarce Google. Polega na stworzeniu krótkiego tekstu reklamowego, który będzie wyświetlany wówczas, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarce konkretne słowo lub frazę kluczową. Reklama ta pojawia się zaraz pod polem wyszukiwania  lub w prawym panelu obok listy wyników. Opłatę ponosimy nie za samo wyświetlenie reklamy, a za kliknięcie w jej link przez użytkownika.

Serwisy społecznościowe

Serwisy typu FacebookNasza-klasaBLIP itp. które z założenia miały stanowić platformę komunikacyjną dla szerokiej grupy użytkowników, z biegiem czasu stały się doskonałym narzędziem promocji. Firmowe konta zaczęły cieszyć się dużą popularnością, gdyż okazało się, iż za ich pomocą można prowadzić efektywną kampanię reklamową całkowicie za darmo.

Warto zatem wziąć pod uwagę zaistnienie na tego typu portalach.

Jak wcześniej napisałam, powyższe formy promocji w Internecie to jedynie niewielka część działań, jakie można uwzględnić w swojej strategii e-marketingowej. W najbliższym czasie przedstawię kolejne przykłady skutecznych działań w sieci,  także szczegółowo omówię poszczególne ich elementy.